Ювілеї
УКРАЇНСЬКА ПРОПИСКА “ВЕСТЕРНУ”
Western Union і Українська фінансова група: 10 років плідної співпраці


Зоряна вершина для зустрічі тисячоліть

Канни... Набережна Круазетт... Палац Фестивалів... Ці назви переносять нашу уяву в одне з “найзоряніших” місць на нашій планеті. Звісно, світову славу Каннам приніс насамперед міжнародний кінофестиваль – найвідоміший і найпрестижніший з усіх, знаних досі. Одначе і в інших сферах діяльності цей куточок Лазурового побережжя Франції має винятковий престиж.
“Світова столиця фестивалів…” “Місто, де панують не гроші, а талант…” “Найпрестижніше місце для зустрічей відомих людей…” Подібних визначень на адресу Канн – безліч, і кожне передає лиш частинку цього дивовижного явища.
Отож можна зрозуміти керівників Western Union, котрі вирішили саме в цьому місті провести унікальну акцію – вперше у історії компанії зібрати на спільну зустріч своїх ділових агентів з усього світу. А приводів для такого унікального самміту було одразу кілька.
Звісно, приваблював уже винятковий часовий рубіж - завершення другого тисячоліття і початок наступного. Та 2001 рік був по-особливому етапним і для самої Western Union: адже в ньому компанії виповнилося 150 літ, вона входила зі своїм бізнесом уже в третє століття поспіль! Таким чином світовий самміт у Каннах обертався на своєрідну зустріч епох, де визначалися і вражаючі підсумки минулого, і унікальні перспективи на майбутнє.
Вплинули на вибір місця згаданої акції й деякі особливості біографії компанії. Адже Western Union належить до унікальних “зоряних” величин людства. Зокрема, до її проектів долучалося безліч найяскравіших особистостей як американської, так і світової історії, що визначали важливі віхи в розвитку бізнесу, науки, техніки, політики та інших сфер діяльності. Насамперед, у цьому контексті слід згадати геніальних винахідників Семюеля МОРЗЕ і Томаса ЕДІСОНА. Перший із них, як відомо, був “батьком” телеграфа, другий - удосконалив це “технічне дитя” настільки, що посприяв перевороту в світовій сфері зв’язку та в багатьох суміжних із нею галузях. Так ось, саме Western Union першою широко запровадила на практиці винаходи обох геніїв і з ними пов’язано чимало яскравих сторінок у “зірковій” біографії компанії. Скажімо, досягнення Western Union вшановувалися на всепланетному рівні не лише нині, а й на початку ХХ століття, і також у Франції. 1899 року в Парижі відкрилася Всесвітня виставка, організатори якої поставили за мету зібрати в себе найвагоміші на той час досягнення людства. На неї було запрошено й Томаса Едісона - в якості “геніальної особистості ХІХ століття”. Йому влаштували захоплений прийом, вручили орден Почесного легіону. А на самій виставці третину експозиції Сполучених Штатів займали винаходи цього унікального “творця майбутнього”. Зокрема - різноманітні модифікації телеграфа, котрий завоював на той час уже весь світ. І на чільних місцях експозиції містилися новинки, які першою запровадила і блискуче використала на практиці Western Union.
Біографія компанії ввібрала в себе співпрацю і з яскравими “зірками” у сфері політики. Скажімо, напередодні Громадянської війни в США Western Union зробила чудовий подарунок Аврааму Лінкольну і очолюваному ним уряду, всього за 112 днів проклавши між західним і східним побережжями країни трансконтинентальну телеграфну лінію. Проект просто шокував сучасників - адже згідно з розрахунками тодішніх інженерів таку споруду можна було осилити щонайменше за десятиліття. Та значно важливішим було те, що завдяки такому технологічному дарунку передавати інформацію на відстані в тисячі миль стало можливим практично миттєво, тоді як раніше її доставляли щонайменше 10 днів, причому з класики голлівудських “вестернів” ми знаємо, як діставалося тоді службі “поні-експрес” від індійців та розбійників. Фора від Western Union значно підвищила ефективність дій “команди” Лінкольна, що позначилося й на її досягненнях.
Ну а технічні революції, вчинені цією компанією завдяки новаторському застосуванню телеграфа, назавжди лишили слід у історії фондового американського ринку, інформаційного забезпечення залізничного транспорту, у створенні перших національних, а потім і міжнародних інформаційних агенцій та багатьох інших сферах діяльності. Серед них, у 1871 році було практично реалізовано й ідею, до якої не додумався доти жоден фантаст - за лічені хвилини по телеграфу переказано гроші на значні відстані, таким чином розпочавши світову еру електронної комерції.
Власне, новинок із грифом “Уперше в Америці” чи “Уперше в світі” у біографії компанії безліч: передача фотозображення через Атлантику... розробка й запровадження телексного зв’язку, а потім - і прототипу телефакса... запровадження трансконтинентальної мікрохвильової системи передачі інформації, що відкрила “бездротову еру” зв’язку і позбавила Америку, а за нею й весь світ, частоколів телеграфних стовпів... виведення на космічну орбіту першою серед американських приватних компаній власного супутника зв’язку...
Вийшовши у 1981 році на зарубіжні ринки термінових грошових переказів, компанія й тут швидко стала лідером, основуючись уже на новітній комп’ютерній базі. Створена нею глобальна мережа нині успішно діє в 195 країнах світу, об’єднавши понад 159 000 пунктів обслуговування клієнтів і ставши найбільшою в світі системою термінових переказів коштів. Послуги Western Union доступні більш як 80 відсоткам населення земної кулі і вони продовжують підкоряти все нові й нові регіони планети! Причини такого успіху зрозумілі: за швидкістю, надійністю здійснення грошових переказів, за масштабом охоплення ця мережа не має аналогів. Скажімо, за більш як 130-літню історію переказування коштів у Western Union тут не зареєстровано жодного випадку пропажі бодай цента клієнта... “Зірок” світової величини ми бачимо і в спонсорських проектах Western Union/ Достатньо назвати бодай багаторічну підтримку американською компанією футбольного клубу “Манчестер Юнайтед”, зокрема, його легендарного складу на чолі з тренером сером Алексом ФЕРГЮСОНОМ і капітаном Девідом БЕКХЕМОМ - справжніми кумирами уболівальників в усьому світі. Отож всесвітній самміт у Каннах ділових агентів Western Union в її 150-літній ювілей ще раз засвідчував і особливий “зоряний” статус компанії, і те, що в своїх технологіях, менеджменті вона неодноразово сягала рівнів, на яких майстерність межує з мистецтвом.


Призи – міжнародні, успіхи - українські


Слід одразу сказати, що самміт, дійсно, виправдав сподівання, які на нього покладалися, ставши незабутньою подією і як для його учасників, так і для працівників світової мережі. Ну а нам, в Україні, приємно усвідомлювати те, що на цьому заході було високо вшановано нашу Батьківщину. Зокрема, серед восьми компаній, чию діяльність Western Union відзначила в Каннах як кращу в регіоні Європи і СНД, була Українська фінансова група. Коли її представникові, Валерію БАБИЧУ (до речі, запрошеному на самміт персонально – в якості першого президента УФГ, котрий багато зробив для зміцнення українсько-американської ділової співпраці) на легендарній сцені Палацу фестивалів вручалася нагорода, віце-президент Western Union Джон СКІННЕР, що вів церемонію, навіть суто інтонаційно виділив назву нашої країни. А зала, в якій зібралися представники більш як 100 країн світу, відреагувала на це бурхливими оплесками.
Джон СКІННЕР мав особливі підстави для того, аби з піднесенням сприймати успіх України. Адже йому довелося безпосередньо брати участь у “відкритті” цієї держави на діловій карті Western Union. У 1992-1993 роках він неодноразово приїздив до Києва, аби разом із працівниками тоді ще зовсім юної УФГ створювати перші пункти глобальної мережі швидкісного трансферу коштів у не менш юній державі в самому центрі Європейського континенту. Для того, щоб цей проект запрацював у економічно-правовій системі, яка в Україні лиш починала формуватися на ринкових засадах, знадобилося чимало сил, терпіння, наполегливості. І пан Скіннер був очевидцем того, як Валерію БАБИЧУ, тодішньому керівникові “Української фінансової групи”, його колегам доводилося буквально підіймати цілину, пробиваючи необхідні рішення на всіх рівнях. Те, що в розвинених країнах Заходу обійшлося б лише формальним зверненням в державні інстанції, тут вимагало значних зусиль, витримки, терпіння.
Чимало потрібно було й для подолання своєрідного психологічного бар’єру: адже частина нашого суспільства, вихована на стереотипах “холодної війни”, в першій половині 90-х усе ще дивилася на спільне українсько-американське починання насторожено, крізь стереотипи “холодної війни”, які розділяли наші нації впродовж майже всього ХХ століття. І те, що цю кригу вдалося розтопити добрими справами, заслуга самовідданої праці і американської, і української сторін, котрі виявили дял цього і свою добру волю, і кращі риси характеру, і по-справжньому високий професіоналізм.
Власне, в Україні переваги нового починання збагнули швидко, тільки-но система Western Union запрацювала на своєму фірмовому рівні. Адже проект забезпечував нашим співвітчизникам не лише нові робочі місця зі стабільною і вчасно виплачуваною зарплатнею, запровадження технологій, досвіду одного з лідерів західного бізнесу. Western Union стала ще й потужним каналом залучення в нашу країну значних валютних коштів. Надходження “твердих” грошей через світову мережу нерідко перевищувало обсяги траншів кредитів Міжнародного Валютного Фонду чи Світового банку.
Такий щедрий притік коштів зумовлювався тим, що через систему “Вестерн Юніон” наші співвітчизники отримували значно більше, ніж відправляли за рубіж. Скажімо, з 1993-го по 1996 рік це перевищення становило 10-12 разів, а пізніше - зросло у 20-25 і навіть більше разів. Таким чином утворився потужний, дедалі наростаючий потік “твердих” грошей саме в Україну. До того ж надіслані кошти витрачалися на потреби людей, які їх отримували, а не осідали в кишенях корумпованого чиновництва, де безслідно зникали транші економічної допомоги Заходу.
Цікаво, що тодішній президент сусідньої Румунії Еміл КОНСТАНТИНЕСКУ, довідавшись про те, які обсяги “твердої” валюти самопливом поступають до його країни через систему Western Union, одразу ж забажав зустрітися з керівниками компанії і запропонував максимальне сприяння їхній діяльності. В Україні, правда, керівництво обмежилося тим, що не заважало розвивати перспективний проект, але й цього виявилося достатньо для того, аби починання успішно прижилося.
Власне, для наших співвітчизників важливим був не лише економічний, а й соціальний аспект цього проекту. В усьому світі система Western Union зарекомендувала себе як своєрідна фінансова “швидка допомога”. До послуг цієї мережі часто вдаються саме за скрути: у зонах природних стихій, за спалахів насильства, економічної кризи, нещасних випадків. Можливо, ще й тому працівники компанії виконують свої функції не лише з винятковою чіткістю і точністю, а й водночас із вишуканою уважливістю, доброзичливістю. Отож і в Україні, яка на початку 90-х вступила у смугу безпрецедентної для неї системної кризи, допомога по каналах
Western Union була вкрай бажаною. Принаймні більшість транзакцій, здійснених у пунктах мережі, обслуговуваної філіалами та банками-партнерами УФГ, можна розглядати саме як вияви своєрідної фінансової підтримки тим, хто потребував її в нашій країні. Адже ці грошові перекази, головним чином, надходили від рідних і близьких, котрі мешкали постійно в країнах зі стабільними й благополучними економіками, або від від членів родин, що виїхали за рубіж на заробітки.
При цьому вітчизняні оператори не лише успішно освоїли високі стандарти діяльності світового лідера в сфері термінових грошових переказів, а й самі стали забезпечувати результати, виняткові для цієї сфери. Скажімо, за перші 10 літ у мережі, яку обслуговує УФГ, кількість пунктів обслуговування практично подвоювалася щороку, а обсяги транзакцій зростали у півтора рази. Відбулися тут і якісні переміни. Зокрема, кількість пунктів обслуговування системи зросла настільки, що по середній насиченості ними в Україні було досягнуто важливого стандарту - один пункт на майже 30 тисяч населення; і це відкрило технологічну можливість забезпечувати сервіс уже на фірмовому рівні компанії.
Такі результати й дали підстави керівництву “Вестерн Юніон” постійно відзначати Україну як один із найуспішніших регіонів ведення свого бізнесу. А згаданий нами щойно ювілейний захід у Каннах мовби підсумував успішну співпрацю в ХХ столітті з Українською фінансовою гурпою і визначив гарні перспективи на майбутнє.


Стандарти людяності


Популярність Western Union на Заході - виняткова. Скажімо, в США пізнаваність її бренду майже 100-відсоткова. Причому для американців у даному разі йдеться навіть більше, ніж про бренд - надійність, швидкість, доброзичливість сервісу Western Union упродовж півтора віків стали одним із символів американського способу життя, яким тут звикли пишатися.
В Україні інтенсивна реклама послуг цієї компанії також піднесла її до найвищих рівнів популярності. Принаймні, назву Western Union пізнають уже, практично, в кожній сім’ї. І нині в пункти обслуговування цієї міжнародної системи, які з’явилися в усіх містах і районах України, нерідко заглядають просто для того, аби поцікавитися: а як же воно там, у загадковому, такому популярному світі “швидких грошей”?
Що ж, результат такої “розвідки”, практично, всюди і завжди схожий: цікаві переконуються, що клієнту в пункті Western Union зручно, просто, комфортно. Це вже навіть більше, ніж стандарт - традиція. Скажімо, в усіх пунктах системи вже через 10 хвилин після відправлення коштів їх можна отримувати, причому адреса може міститися в будь-якій точці земної кулі, де є “вестернівський” офіс. І знову ж таки за будь-яких обставин можна бути цілковито спокійним за те, що переказані кошти неодмінно дійдуть до адресата - по-іншому тут іще не бувало. Та якщо для клієнта в офісі все спокійно і максимально просто, то зовсім інша атмосфера - у робочому середовищі операторів міжнародної системи. Адже практичне забезпечення знаменитих “вестернівських” стандартів вимагає злагодженої і чіткої діяльності величезного технологічного комплексу на всіх континентах планети, а від персоналу - повної самовіддачі і справжнього мистецтва менеджменту.
Тут воістину кожен може сказати: “Мій робочий кабінет - уся планета!” Будь-яка транзакція - це технологічна операція в гігантській системі, що поєднує в собі, як мінімум дві адреси – відправника і приймача - серед 159 000 пунктів, розміщених у переважній більшості країн світу. Причому контакт між адресатом і адресантом слід забезпечити максимально швидко й точно, врахувавши чимало специфічних особливостей різних регіонів світу.
В ім’я цього глобальна електронна мережа на припиняє діяльності ні на мить. Йдеться не лише про те, що частина філіалів Western Union у світі працює по 24 години на добу сім днів на тиждень упродовж 12 місяців щороку. Діяльність мережі постійно підтримується ще й спеціальними сервісними центрами в різних регіонах світу. За необхідності будь-якої миті з ними може вийти на зв’язок оператор будь-якого пункту системи. Отож, у міру того, як завершується робочий день у Європі, синхронно, приймаючи естафету в Брюсселя, включається у дію сервісний центр у Сіднеї. По завершенні 8-годинки на широтах Австралії, настає черга взяти на себе роль світового координатора мережі вже центрові в Бріджтауні в США. Головна мета цієї гігантської електронної системи - будь-якої миті допомогти вирішити будь-яку проблему будь-якого клієнта у будь-якій точці земної кулі. І діє вона чітко й злагоджено, мов годинниковий механізм добротної конструкції, огортаючи земну кулю траєкторіями транзакцій, що з рекордними швидкостями переміщують кошти клієнтів.
Для персоналу це, дійсно, нелегке випробування. Адже лічені хвилини даються оператору на те, щоб належно проконсультувати клієнта, прийняти у нього заповнений бланк і кошти, виконати технологічну операцію по реалізації транзакції в електронній мережі, забезпечити чітку, безпомилкову видачу коштів адресатові у різних регіонах планети. А тепер уявіть бодай на мить гігантські відстані між пунктами Western Union, завантаженість міжнародних і місцевих мереж зв’язку, безліч особливостей фінансових та інших сфер діяльності 195 держав, безліч інших факторів, що постають при реалізації настільки масштабного проекту...
До того ж життя - настільки розмаїте й непередбачуване в своїх виявах, що їх годі втиснути у найдосконалішу схему чи формулу. Взяти бодай найпростіше: як оптимально порозумітися з клієнтом? Для Western Union це звучить насамперед - якою мовою? Звісно, завжди можна послатися на те, що робочих мов у цій міжнародній системі, традиційно, дві - англійська і державна тієї країни, в якій міститься офіс. Але ж ділова філософія Western Union навіть теоретично не передбачає можливості відмовити клієнтові, якщо є бодай найменший шанс допомогти йому. У цій компанії Найголовніша Особа завжди - Клієнт, і саме Його проблеми - найважливіші для будь-якого працівника - від рядового оператора до президента компанії. Його проблеми мають бути вирішені будь-що, заради чого кожен працівник ладен жертвувати власними інтересами. До такого виконання своїх обов’язків слід бути належно відмобілізованим психологічно, і підготовленим професійно.
Тому, скажімо, перший віце-президент УФГ Олена Анатоліївна ТАТУРІНА, яка курує діяльність Western Union, окрім української й російської вільно володіє ще й англійською та іспанською мовами, має дві вищі освіти - у сфері фінансової діяльності та іноземної лінгвістики. Та й нинішню посаду свою вона посіла після багаторічної роботи в структурі УФГ, де постійним було безпосереднє спілкування з зарубіжними діловими партнерами. Працівники її управлінського підрозділу в Києві також володіють не лише обов’язковими для них українською, російською, англійською - тут є фахівці, здатні в разі потреби забезпечити спілкування з клієнтами і французькою, німецькою, іспанською та деякими іншими мовами. Зі знанням справи орієнтуються вони і в курсах валют, особливостях законодавства, різноманітних тонкощах ринку трансферних грошових операцій у різних країнах світу.
Втім, навіть така попередня підготовка і напрацьована база досвіду не дає можливості повністю передбачити життєві колізії, які виникають у клієнтів. Для прикладу – бодай один характерний випадок.


Тест на порядність



У один із суботніх днів, у самий розпал серпневої спеки, особливо нестерпної в центрі столичного мегаполісу, до пункту Western Union завітав 17-літній німецький турист. Перше, що він повідомив - у нього зовсім немає грошей. Точніше, їх не стало кілька годин тому - чи то загубив, чи звідав на собі увагу місцевого криміналітету. Не розуміючи до того ж по-українському, відставши від своєї групи, юнак просто не знав, що вдіяти. Доброзичливці, правда, допомогли йому дістатися до свого посольства. Одначе там був вихідний, і як на зло - не виявилося нікого, хто б міг чимось зарадити. Черговий порадив звернутися в найближче відділення Western Union - в Українську фінансову групу, про яке чув неодноразово. Ось юнак і прийшов сюди, хоча й не уявляв, для чого.
Та вже наступні хвилини переконали гостя в тому, що діяв він цілком вірно. З ним швидко порозумілися його рідною мовою, з’ясували суть проблеми. Потім запропонували крісло для відпочинку, прохолодну мінералку. А в цей час оператор уже набирав вказаний юнаком номер домашнього телефону його батьків у Німеччині. Встановивши зв’язок, кияни розповіли про халепу, в яку потрапив їхній син. Далі включилася звична технологія - через годину в пункті вже прийняли терміновий грошовий переказ для юнака. Лишилося викликати таксі, посадити в нього гостя і відправити до готелю.
Нічого екстраординарного в цьому ланцюжку подій ніхто не вбачав - звичайнісінький робочий момент. До надзвичайних належать інші ситуації, причому в Western Union до них також слід бути готовими будь-якої миті.
А йдеться про те, що надійність і швидкість роботи цієї міжнародної системи часто стають “рятувальним кругом” для людей, котрі потрапляють до різноманітних ЧП. Як правило, після перших же повідомлень ЗМІ про катаклізми у певних регіонах планети, за цією адресою вже в ближчі години спостерігається специфічна реакція у мережах “Вестерн Юніон”: звертаються люди, котрі прагнуть переправити допомогу постраждалим, підтримати своїх близьких, рідних, знайомих, що опинилися в біді, просто довідатися, як встановити контакт із “гарячим регіоном”. І в таких випадках, дійсно, як мовиться, вже є місце якщо не для подвигів, то принаймні для подвижництва.
Скажімо, в Косово співробітники Western Union не припиняли своїх дій навіть у районах, де велися бойові дії під час пам’ятної всім Балканської кризи. Звісно, цих людей ніхто не змушував ризикувати життям і здоров’ям. Але внутрішня моральна потреба - допомогти в скруті, у поєднанні з атмосферою “вестернівської” системи, зорієнтованої на максимальну увагу до клієнта, стали тим чинником, який вів операторів під ракетно-бомбові чи автоматні обстріли, у госпіталі й табори біженців. За цих екстремальних умов традиційні технології дещо підкоректувалися - стаціонарні комп’ютери замінялися на “ноут-буки”, основним засобом зв’язку ставав мобільний телефон, а замість сейфа місцем збереження грошових переказів слугувала дорожня сумка. Важко навіть передати почуття людей, коли у пеклі боїв, пожеж, страждань, вони раптом отримували допомогу від рідних і близьких...
Власне, ті, хто знає біографію, традиції цієї компанії, не дивуються - все, як завжди, і як всюди. Вже століття тому якість послуг Western Union у США відповідала стандарту “чотирьох дев’яток” (тобто - 99,99% надійності). І це давало тоді підстави для запрошення її до особливо відповідальних проектів - забезпечення зв’язком Білого дому, Міністерства оборони, Федерального резервного банку, поліції та інших важливих установ американської держави. Western Union жодного разу не підвела, не дала підстав сумніватися у її цілковитій надійності і порядності. Нині цей стандарт поширено вже на всіх клієнтів міжнародної системи.
Слід підкреслити – поширюється таке ставлення, дійсно, на всіх без винятку. У системі Western Union не прийнято поділяти людей за національними, майновими чи будь-якими іншими ознаками - кожен отримує максимум уваги, доброзичливості, допомоги. До сина президента країни тут таке ж ставлення як і до жебрака чи біженця.
До речі, багатьом впадає в око те, що в рекламних матеріалах “Вестерн Юніон” немає суперменів і суперкрасунь, пишного вбрання, прикрас, розкішних аксесуарів. Всюди - звичайні люди, яких ми щодня звикли бачити на вулицях, на роботі, в транспорті. Це також не випадковість. Компанія свідомо культивує таку підкреслену “буденність”, оскільки вважає своїми постійними клієнтами саме звичайних людей, зайнятих звичайними життєвими проблемами. Тих, які заробляють собі на прожиток власною працею і талантом. Тих, що знають ціну кожній заробленій копійці, цінують надійність і порядність у ділових стосунках. Тих, що люблять своїх рідних і близьких і знаходять втіху в піклуванні про них.
Така акцентована “приземленість”, до речі, не лише не віднаджує, а й навпаки - приваблює багатьох знаменитостей. Скажімо, через Western Union в Україну звично переказують кошти наші вітчизняні “зірки” спорту чи мистецтва під час перебування на Заході.
Не менш суттєвим фірмовим стандартом компанії є й те, що рівень сервісу, ставлення до клієнта має бути незмінним у будь-якому пункті системи – як у мегаполісі розвиненої країни Заходу, так і на островах Полінезії чи в віддаленому гірському селищі Гімалаїв: за будь-яких обставин персонал робитиме все від нього залежне, аби кошти швидко й точно знайшли адресата. Не змінилися засади діяльності компанії й після того, як телеграф, що до останньої третини ХХ століття був головним інструментом швидкісного переказування грошей, відійшов у минуле, а йому на зміну прийшли найсучасніші телекомунікаційні, інформаційні технології. Ці новинки лише підкреслили переваги “вестернгівської” системи і вдихнули в неї нові швидкості, воістину співзвучні космічній ері. Приміром, сьогодні клієнтові, який користується послугами Інтернету, вже не треба прямувати в офіс компанії - можна успішно вирішити всі питання, зв’язавшись із його співробітниками каналами цієї світової “павутини”. У віртуальному офісі на клієнта чекають усе ті ж уважливість, швидкість, точність. До речі, електронна адреса Western Union в Інтернеті - www.westernunion.com. Свій сайт у глобальній інформаційній “павутині” відкрив і підрозділ УФГ, що обслуговує мережу “вестернівських” пунктів, отож занотуйте і його адресу - www.westernunion.net.ua - знадобиться! Не згорнули сервіс Western Union і новинки конкуруючого банківського бізнесу. Згадаймо бодай кредитні картки, які так поширилися останнім часом. Вони, дійсно, надають клієнтам переваги, причому в окремих випадках - вельми суттєві. Одначе є в цих пластикових прямокутничків і не менш суттєві “але”. Скажімо, стати власником кредитної картки може далеко не кожна людина, а тим, хто має зовсім незначні доходи, ця послуга майже недоступна. Втрата ж пластикового прямокутничка створює його власнику безліч клопотів і проблем, а в окремих випадках і зовсім означає втрату грошей. Та найголовніше - ці картки не дають можливості швидко переправляти кошти адресатові, надто - в віддвлений регіон. Для цього клієнтові необхідно звертатися в банк, проводити там кілька операцій, що потребують у кращому випадку кількох годин, а на практиці, як правило, значно більше часу. До того ж для забезпечення подібного трансферу грошей знадобляться ще й рахунки в банках - як відправника, так і отримувача, що також далеко не всім зручно чи й взагалі недоступно.
А ось у Western Union - мінімум формальностей, цілковита доступність для всіх - і всього лиш за 10-15 хвилин гроші будь-якої людини можуть бути видані адресату в будь-якій країні світу, де діє фірмова мережа.
Втім, про стандарти, стиль цієї компанії, переваги її сервісу можна вести мову, практично, до безконечності. Пункти обслуговування Western Union перебувають у самому центрі бурхливої течії сьогоденного життя, успішно забезпечуючи вирішення проблем своїх клієнтів в усьому світі. Ввійшовши вже в третє поспіль століття своєї біографії, легендарна міжнародна корпорація демонструє дивовижну енергію і життєздатність, переконливо відповідаючи на всі виклики часу.
І подвійно приємно, що в Україні про ці набутки можна не лише почути, а й звідувати їх безпосередньо на собі.


Українські адреси глобальної мережі


На чільному місці в робочому кабінеті віце-президента УФГ О.А.ТАТУРІНОЇ зберігаються різноманітні “вестернівські” призи. Їхні назви - достатньо промовисті: “За кращу якість обслуговування клієнтів”... “За найбільш якісне вирішення питань операційного обслуговування клієнтів”... “За краще інформаційне забезпечення клієнтів та високоякісні рекламно-маркетингові заходи”...
- Наші працівники й ділові партнери сприймають ці відзнаки не лише як безпосередній успіх, - коментує нагороди Олена Анатоліївна, - а й як свідчення того, що за належної організації справи українські фахівці можуть забезпечувати ті рівні діяльності, які практикують визнані лідери сучасного світового ринку.
На самому початку ХХІ століття високий клас українських фахівців дістав іще одне авторитетне підтвердження. Навесні 2001-го року в нашій країні побував із робочим візитом тодішній президент Western Union Елан ЗІЛЬБЕРШТЕЙН. Повернувшись додому, він надіслав до УФГ теплого листа, в якому, зокрема, відзначав: “...дуже сподобалося відвідання Ваших пунктів, знайомство з Вашими працівниками, як і те, що взагалі вдалося дізнатися про компанію. Мені було дуже приємно на власні очі переконатися: Ваші пункти діють у відповідності зі стандартами Western Union. Отже наша стратегія - працювати з сильними і надійними партнерами - спрацьовує в Україні чудово... Передайте мої найкращі побажання Вашій чудовій “команді!”
Гадається, час і детальніше сказати про тих, хто завоював таке високе визнання Україні в солідному міжнарордному проекті.
В УФГ й донині працюють фахівці, які на початку 90-х починали розгортати в нашій країні систему Western Union, оснащували перші пункти мережі в Києві, влаштовували презентації, прес-конференції, рекламні кампанії, працювали з потенційними клієнтами. Пам’ятають вони й те, як проект поступово поширився зі столиці на найбільші міста України, потім - на всі обласні центри. Нині пункти обслуговування, діяльність яких забезпечує УФГ, діють уже в усіх районах України. Їх - понад 1500, і ця кількість постійно зростає. Причому сама Western Union, яка розвивається рекордними темпами на міжнародному ринку (щороку кількість її офісів у світі зростає на 15-20 тисяч), з повагою відзначає безпрецедентний динамізм розвитку саме українського сегменту системи.
У міру розширення ринку цих послуг на ньому стали з’являтися й інші учасники. Зокрема, агентські угоди про співпрацю з американською компанією окрім УФГ підписали й банки “Аваль”, “Трансбанк”, “Укрсоцбанк”. Нині Українській фінансовій групі на вітчизняному ринку послуг Western Union належить майже 30 відсотків.
Водночас особливістю стратегії розвитку мережі стала співпраця УФГ з вітчизняними банками. До речі, фахівці-фінансисти, особливо - західні, спершу сприймали цю обставину як черговий парадокс непередбачуваного українського ринку. Адже на Заході чимало банкірів вважало систему Western Union конкурентом їх установам, причому доволі серйозним. Як ми вже зазначали, фірмова мережа компанії має цілий ряд суттєвих переваг і перед класичними банківськими операціями, і перед найновішими їхніми технологіями. А ось в Україні проблема вирішалася просто і ефективно - банкіри вирішили не конкурувати, а... взяти безпосередню участь у цьому бізнесі. І не помилилися. Нині УФГ успішно співпрацює за субагентськими угодами вже з 45 українськими банками. І вони повністю поділяють ті високі оцінки щодо забезпечення стандартів Western Union у нашій країні, про які йшлося. Причому до УФГ продовжують надходити все нові й нові пропозиції щодо можливого партнерства. Наші співвітчизники вважають: стандарти Western Union так легко й природньо прижилися в нашій країні тому, що глибинно відповідають менталітету українців, характеру нації, де віддавна в пошані і кваліфікована й сумлінна праця, і чуйність, і прагнення допомогти людині, яка потрапила в скруту. Таке поєднання кращих рис людей у різних регіонах світу й забезпечує яскравий успіх цьому міжнародному проекту, збагачує сферу міжнародних контактів нашої молодої держави, сприяє поширенню і утвердженню її позитивного іміджу.
Власне, й сама Western Union, постійно націлюючи своїх операторів на турботу про клієнтів, не забуває відзначати кращих із них. У компанії є особливий приз - “Зірки відмінного обслуговування”. На ньому, дійсно, зображені п’ятикутні зірочки. Але цю нагороду оператори полюбляють не лише за те, що вона симпатично виглядить на робочому столі чи в домашньому куточку реліквій. Відзначений таким призом входить до професійної еліти, своєрідного планетарного “зіркового” складу компанії, що в свою чергу і сама є однією з найяскравіших “зірок” світового бізнесу. І співробітники мережі вельми прагнуть заслужити її, хоча це й непросто. Скажімо, нині в Україні налічується близько двадцяти власників індивідуальних “зіркових” призів, причому більшість із них працює в Українській фінансовій групі. Першими завоювали його Лариса Яремчук, Сергій Євдокимов, Андрій Кліваденко, Марина Дерев’янко, пізніше до них додалися Олексій Кравченко, Едуард Воронцов, Марія Шаврова, Наталя Гладун, Володимир Гур’янов, Лідія Пробийголова та інші. Всі вони й досі успішно трудяться в пунктах мережі, забезпечуваної УФГ.
Western Union доволі чутливо відображає пульс сучасного життя України, його найтиповіші процеси. Приміром - масовий від’їзд наших співвітчизників за рубіж на заробітки, або те, що в нашу країну стала інтенсивно надходити грошова допомога від родичів, близьких, знайомих, які проживають у країнах Заходу. Ці тенденції одразу відлунилися в “коридорах” системи (таким терміном тут означають поступання коштів із різних держав). Поза конкуренцією й нині, і, вочевидь, іще довго на майбутнє - “коридор” із США: звідси надходить більше половини всіх грошових переказів нашим співвітчизникам. А ось на інших напрямках утворилася своєрідна “чудова сімка”: Португалія, Італія, Ізраїль, Іспанія, Німеччина, Росія, Греція. Причому абсолютним рекордсменом тут стала Португалія: скажімо, порівняно з 2001 роком грошові надходження звідси до України зросли майже у 20 разів. Як з’ясувалося, причина такого “вибуху” транзакцій проста - у цю державу на Піренеях відправилося на заробітки чимало наших співвітчизників, несамперед - галичан. А в Західній Україні Western Union віддавна відзначається популярністю - завдяки постійним контактам із родичами й знайомими, які мешкають у США, Канаді та інших країнах Заходу. Оскільки діаспора звично вдається до послуг саме “вестернівськх” пунктів, то й свої нинішні заробітки галичани також відправляють через систему, в надійності якої неодноразово переконалися.
В українській мережі Western Union готові відреагувати на динаміку в будь-якому “коридорі”, як і відгукнутися на потреби будь-якого клієнта. Тут сформувалася вже свої власні і атмосфера, і традиції, і форми роботи з клієнтами. Дедалі більше пунктів обслуговування переходить на цілодобовий режим роботи, хоча більшість працює в період, який достатньо зручний для відвідувачів - з 8-9 ранку до 20-22 вечора. У пунктах обслуговування, які забезпечуються УФГ, стало звичним вручати клієнтам не лише грошові перекази, а й різноманітні сувеніри: ручки, брелоки, парасольки, футболки, шапочки та інші вироби з фірмовою символікою. У ході спеціальних акцій, що стають прикметною рисою УФГ, такі сюрпризи чекають на всіх відвідувачів пунктів обслуговування. А окрім того, кожен їх учасник бере участь і в розиграші супер-призів: телевізорів, домпшніх кінотеатрів, відеокамер, музичних центрів та інших цінних речей.
Чудово зарекомендував себе безкоштовний довідковий телефон, встановлений Українською фінансовою групою для клієнтів (до речі, й цю зручність вона запровадила також першою на Батьківщині). По ньому можна зв’язатися з офісом УФГ і з’ясувати будь-які питання щодо переказування коштів у системі Western Union. Вартість розмови будь-якого клієнта з будь-якого міста України повністю оплачує Українська фінансова група. Отож, запам’ятайте номер 8-800-500-1000 - можливо, знадобиться й Вам чи Вашим рідним, близьким...
Чимало приємних сюрпризів запропоновано клієнтам і з нагоди ювілеїв: 10-річчя Української фінансової групи, 150-річчя Western Union. Зокрема, в 2001 році було проведено різноманітні конкурси та вікторини, в ході яких клієнти виграли призи. І 10-річчя діяльності Western Union також згадається клієнтами з приємністю. Для них із 1 по 31 квітня проведено акцію, присвячену цьому ювілею, у ході якої кожен її учасник отримав сувенір і взяв участьу розигораші 10 сепр-призів: 5 телевізорів і 5 домашніх кінотеатрів.
А “команда” УФГ вже працює над освоєнням нових проектів і нових можливостей. Першою в СНГ вона стала використовувати унікальні “вестернівські” стандарти і технології для переказування національної валюти у межах своєї країни. Також першою вона відкрила пункти Western Union на станціях метрополітену у Києві та Харкові, що дуже зручно для клієнтів, які користуються підземкою як важливим видом транспорту. Суттєві зміни готуються й на перспективу. Скажімо, в багатьох країнах Заходу систему Western Union активно використовують не лише фізичні особи, а й юридичні, оплачуючи тут різноманітні види платежів - за навчання, побутові послуги тощо. Отож УФГ прагне надати ці додаткові зручності й своїм співвітчизникам. Операції через Quick Pay реалізуються і в Україні і тут є чимало резервів для розвитку цього різновиду сервісу.
Не виключено, що українська мережа Western Union ближчим часом поповниться і деякими незвичними як на сьогодні адресами. Так, за рубежем “вестернівські” пункти обслуговування часто розташовуються в місцях, які найінтенсивніше відвідують громадяни - у супермаркетах, аптеках, аеропортах, на вокзалах, у центрах масового дозвілля тощо. У нашій країні поки що освоїти ці “ніші” заважають деякі нестиковки законодавчого характеру. Отож УФГ цивілізовано лобіює прийняття Верховною Радою України та органами виконавчої влади певних рішень, які дадуть можливість і покращити обслуговування співвітчизників, і привернути в нашу країну додаткові потоки валютних надходжень із-за рубежа.
Словом, ХХІ століття для Western Union в Україні - це час пропонувати нашим співвітчизникам нові зручності й нові можливості, освоювати нові стандарти і різновиди послуг, які підійматимуть рівень життя в нашій країні до того, який прийнято вважати по-справжньому комфортним. Погодьтеся – ми того варті.