Вас задовольняють інформаційні матеріали на нашому сайті?
Так Ні

 Розсилки:
Новини
Прес-релізи


УКРАЇНСЬКА ПРОПИСКА "ВЕСТЕРНУ"

Нинішнього року виповнюється 10 літ співпраці в Україні Western Union та Української фінансової групи

Зоряна вершина для зустрічі тисячоліть

Канни... Набережна Круазетт... Палац Фестивалів... Ці назви переносять нашу уяву у одне з “найзоряніших” місць на нашій планеті. Міжнародний кінофестиваль, що проводиться тут – найвідоміший і найпрестижніший з усіх, знаних досі, приніс Каннам світову славу. Одначе і в інших сферах цей куточок Лазурового побережжя Франції винятково шанований.
“Місто, де панують не гроші, а талант…” “Найпрестижніше місце для зустрічей відомих людей…” “Світова столиця фестивалів…” Подібних визначень на адресу Канн – безліч, і кожне передає лише частинку цього незвичайного явища.
Отож можна зрозуміти керівників Western Union, котрі вирішили саме в цьому місті провести унікальну акцію – вперше у історії компанії зібрати на спільну зустріч своїх ділових агентів з усього світу. А приводів для такого унікального самміту було одразу кілька.
Звісно, приваблював уже винятковий часовий рубіж - завершення другого тисячоліття і початок наступного. Та 2001 рік був етапним, власне, й для самої Western Union: адже в ньому компанії виповнилося 150 літ і вона входила зі своїм бізнесом уже в третє століття поспіль! Таким чином світовий самміт у Каннах обертався на своєрідну зустріч епох, де визначалися і підсумки минулого, і перспективи на майбутнє.
Вплинули на вибір "зіркового" місця для згаданої акції й деякі особливості біографії компанії. Адже Western Union також належить до унікальних “зоряних” величин людства. Зокрема, до її проектів долучалося безліч найяскравіших особистостей як американської, так і світової історії, що визначали важливі віхи у розвитку бізнесу, науки, техніки, політики та інших сфер діяльності.

Насамперед, у цьому контексті слід згадати геніальних винахідників Семюеля МОРЗЕ і Томаса ЕДІСОНА. Перший із них, як відомо, був “батьком” телеграфа, а другий, зокрема, вдосконалив це “технічне диво” настільки, що посприяв справжньому технологічному перевороту у світовій галузі зв’язку і в багатьох суміжних із нею. Так ось, саме Western Union першою широко запровадила на практиці винаходи обох геніїв і з ними пов’язано чимало сторінок у “зірковій” біографії компанії.

Скажімо, досягнення Western Union уже вшановувалися на всепланетному рівні - на початку ХХ століття, причому також у Франції. 1899 року в Парижі відкрилася Всесвітня виставка, організатори якої поставили за мету зібрати в себе найвагоміші на той час досягнення людства. На неї було запрошено й Томаса Едісона - в якості “геніальної особистості ХІХ століття”. Йому влаштували захоплений прийом, вручили орден Почесного легіону. А на самій виставці третину експозиції Сполучених Штатів займали винаходи цього унікального “творця майбутнього”. Зокрема - різноманітні модифікації телеграфа, котрий завоював на той час уже весь світ. І на чільних місцях експозиції містилися новинки, які першою запровадила і блискуче використала на практиці саме Western Union.


Біографія компанії ввібрала в себе співпрацю і з яскравими “зірками” у сфері політики. Скажімо, напередодні Громадянської війни в США Western Union зробила чудовий подарунок Аврааму Лінкольну і очолюваному ним уряду, всього за 112 днів проклавши між західним і східним побережжями країни трансконтинентальну телеграфну лінію. Проект просто шокував сучасників - адже згідно з розрахунками тодішніх інженерів таку споруду можна було осилити щонайменше за десятиліття. Та значно важливішим було те, що завдяки такому технічному дарунку передавати інформацію на відстані в тисячі миль стало можливим практично миттєво, тоді як раніше її доставляли щонайменше 10 днів, причому з класики голлівудських фільмів ми знаємо, як діставалося тоді службі “поні-експрес” від індійців та розбійників. Фора від Western Union значно підвищила ефективність дій “команди” Лінкольна, що позначилося й на її досягненнях.


Ну а технічні революції, вчинені цією компанією завдяки новаторському застосуванню телеграфа, назавжди лишили слід у історії фондового ринку, залізничного транспорту, національних, а потім і міжнародних інформаційних агенцій та в багатьох інших сферах. Серед них у 1871 році було практично реалізовано й ідею, до якої не додумався доти жоден фантаст - за лічені хвилини по телеграфу переказано гроші на значні відстані, таким чином розпочавши світову еру електронної комерції.
Власне, новинок із грифом “Уперше в Америці” чи “Уперше в світі” у біографії компанії безліч, ось лише деякі з них: передача фотозображення через Атлантику... розробка й запровадження телексного зв’язку, а потім - і прототипу телефакса... запровадження трансконтинентальної мікрохвильової системи передачі інформації, що відкрила “бездротову еру” зв’язку в світі і позбавила Америку, а за нею - й решту планети від частоколів телеграфних стовпів... виведення на космічну орбіту першою серед американських приватних компаній власного супутника зв’язку...


Не дивно отож, що вийшовши у 1981 році на зарубіжні ринки термінових грошових переказів, компанія й тут швидко стала лідером, основуючись уже на новітній базі комп’ютерних технологій. Створена нею глобальна мережа нині успішно діє в 195 країнах світу, об’єднавши понад 159 000 пунктів обслуговування клієнтів і ставши найбільшою в світі системою термінових переказів коштів. Послуги Western Union доступні більш як 80 відсоткам населення земної кулі і вони продовжують підкоряти нові регіони планети. Причини такого успіху зрозумілі: за швидкістю, надійністю здійснення грошових переказів, за масштабом охоплення послугами ця мережа не має аналогів. Скажімо, за більш як 130-літню історію переказування коштів у Western Union тут не зареєстровано жодного випадку пропажі бодай цента клієнта.

Втім, “зірок” світової величини ми бачимо і в спонсорських проектах Western Union. Достатньо назвати бодай багаторічну підтримку американською компанією футбольного клубу “Манчестер Юнайтед”, зокрема, за тих часів, коли його очолював легендарний тренер сер Алекс ФЕРГЮССОН, а капітанську повязку одягав Девід БЕКХЕМ - справжній кумир уболівальників у всьому світі.

Отож всесвітній самміт у Каннах ділових агентів Western Union в її 150-літній ювілей ще раз засвідчував і особливий “зоряний” статус компанії, і те, що в своїх технологіях, менеджменті вона неодноразово сягала рівнів, на яких діло межує з мистецтвом.


Призи – міжнародні, успіхи - українські


Слід одразу сказати, що самміт, дійсно, виправдав сподівання, які на нього покладалися, ставши незабутньою подією і як для його учасників, так і для працівників світової "вестернівської" мережі. Ну а нам, в Україні, приємно усвідомлювати те, що на цьому заході було високо вшановано нашу Батьківщину. Зокрема, серед восьми компаній, чию діяльність Western Union відзначила в Каннах як кращу в регіоні Європи і СНД, була Українська фінансова група. Коли її представникові - Валерію БАБИЧУ (до речі, запрошеному на самміт персонально, в якості бізнесмена, котрий багато зробив для зміцнення українсько-американської ділової співпраці) на легендарній сцені Палацу фестивалів вручалася нагорода, віце-президент Western Union Джон СКІННЕР, що вів церемонію, навіть суто інтонаційно виділив назву нашої країни. А зала, в якій зібралися представники більш як 100 країн світу, відреагувала на це бурхливими оплесками.
Джон СКІННЕР мав особливі підстави для того, аби з піднесенням сприймати успіх України. Адже йому довелося безпосередньо брати участь у “відкритті” цієї держави на діловій карті Western Union. У 1992-1993 роках він неодноразово приїздив до Києва, аби разом із працівниками тоді ще зовсім юної УФГ створювати перші пункти глобальної мережі швидкісного трансферту коштів у не менш юній державі в самому центрі Європейського континенту. Для того, щоб цей проект запрацював на ринкових засадах у економічно-правовій системі, яка в Україні лишень формувалася, знадобилося чимало сил, терпіння, наполегливості. І пан Скіннер був очевидцем того, як Валерію БАБИЧУ, тодішньому керівникові Української фінансової групи, його колегам доводилося буквально "підіймати цілину". Те, що в розвинених країнах Заходу обійшлося б звичайним формальним зверненням до державних інстанцій, тут вимагало значних зусиль.
Чимало потрібно було й для подолання своєрідного психологічного бар’єру: адже частина нашого суспільства, вихована на стереотипах “холодної війни”, в першій половині 90-х усе ще сприймала спільне українсько-американське починання насторожено, крізь стереотипи “холодної війни”, які розділяли наші нації впродовж майже всього ХХ століття. І те, що цю кригу вдалося розтопити добрими справами, заслуга самовідданої праці і американської, і української сторін, котрі виявили для цього і свою добру волю, і по-справжньому високий професіоналізм.
Власне, в Україні переваги нового починання збагнули швидко, тільки-но система Western Union запрацювала на своєму фірмовому рівні. Адже проект забезпечував нашим співвітчизникам не лише нові робочі місця зі стабільною і вчасно виплачуваною зарплатнею, запровадження технологій, досвіду одного з лідерів світового бізнесу. Western Union стала ще й потужним каналом залучення в нашу країну значних валютних коштів. Надходження “твердих” грошей через світову мережу нерідко перевищувало обсяги траншів кредитів Міжнародного Валютного Фонду чи Світового банку.
Такий щедрий притік коштів зумовлювався тим, що за допомогою системи Western Union наші співвітчизники отримували значно більше, ніж відправляли за рубіж. Скажімо, з 1993-го по 1996 рік це перевищення становило 10-12 разів, а пізніше - зросло у 20-25 і навіть більше разів. Таким чином утворився потужний, дедалі наростаючий потік “твердих” грошей, спрямований саме в Україну. До того ж надіслані кошти витрачалися на потреби людей, які їх отримували, а не осідали в кишенях корумпованого чиновництва, де безслідно зникали навіть багатомільйонні транші економічної допомоги Заходу.
Цікаво, що тодішній президент сусідньої Румунії Еміл КОНСТАНТИНЕСКУ, довідавшись про те, які обсяги “твердої” валюти самопливом поступають до його країни через систему Western Union, одразу ж зустрівся з керівниками компанії і запропонував максимальне сприяння їхній діяльності. В Україні, правда, керівництво обмежилося тим, що не заважало розвивати перспективний проект, але й цього виявилося достатньо для того, аби починання успішно прижилося.
Власне, для наших співвітчизників важливим був не лише економічний, а й соціальний аспект цього проекту. В усьому світі система Western Union зарекомендувала себе як своєрідна фінансова “швидка допомога”. До послуг цієї мережі часто вдаються саме за скрути: у зонах природних стихій, за спалахів насильства, економічної кризи, нещасних випадків. Можливо, ще й тому працівники компанії виконують свої функції не лише з винятковою чіткістю і точністю, а й водночас із особливою уважливістю, людяністю, доброзичливістю. Отож і в Україні, яка на початку 90-х вступила у смугу безпрецедентної для неї системної кризи, допомога по каналах Western Union була вкрай бажаною. Принаймні більшість транзакцій, здійснених у пунктах мережі, обслуговуваної філіалами та банками-партнерами УФГ, можна розглядати як вияви своєрідної екстренної фінансової підтримки тим, хто потребував її в нашій країні. Такі грошові перекази, головним чином, надходили від рідних і близьких, котрі мешкали постійно в країнах зі стабільними й благополучними економіками, або від від членів родин, що виїхали за рубіж на заробітки.
При цьому вітчизняні оператори не лише успішно освоїли високі стандарти діяльності світового лідера в галузі термінових грошових переказів, а й самі стали забезпечувати результати, виняткові для цієї сфери. Скажімо, за перші 10 літ у мережі, яку обслуговує УФГ, кількість пунктів обслуговування, практично, подвоювалася щороку, а обсяги транзакцій зростали у півтора рази. Відбулися тут і якісні переміни. Зокрема, кількість пунктів обслуговування системи зросла настільки, що по середній насиченості ними в Україні було досягнуто важливого стандарту - один пункт на майже 30 тисяч населення. А це, в свою чергу, відкрило технологічну можливість забезпечувати сервіс уже на фірмовому рівні компанії.
Такі результати й дали підстави керівництву Western Union постійно відзначати Україну як один із найуспішніших регіонів ведення свого бізнесу. А згаданий нами ювілейний самміт у Каннах мовби підсумував успішну співпрацю цієї компанії в ХХ столітті, зокрема, й з УФГ і визначив гарні перспективи на майбутнє.


Стандарти людяності


Популярність Western Union на Заході - виняткова. Скажімо, в США пізнаваність її бренду майже 100-відсоткова. Причому для американців у даному разі йдеться навіть більше, ніж про бренд - надійність, точність, швидкість, доброзичливість сервісу Western Union упродовж півтора віків стали одним із символів американського способу життя, яким тут звикли пишатися.
В Україні інтенсивна реклама послуг цієї компанії також піднесла її до найвищих рівнів популярності. Принаймні, назву Western Union пізнають уже, практично, в кожній сім’ї. І нині в пункти обслуговування цієї міжнародної системи, які з’явилися в усіх містах і районах України, нерідко заглядають просто для того, аби поцікавитися: а як же воно там, у загадковому, такому популярному нині світі “швидких грошей”?
Що ж, результат такої “розвідки”, практично, всюди і завжди схожий: цікаві переконуються, що клієнту в пункті Western Union зручно, просто, комфортно. Це вже навіть більше, ніж стандарт - традиція. Скажімо, в усіх пунктах системи вже через 10 хвилин після відправлення коштів їх можна отримувати, причому адресат може перебувати в будь-якій точці земної кулі, де є “вестернівський” офіс. І знову ж таки за будь-яких обставин можна бути цілковито спокійним за те, що переказані кошти неодмінно дійдуть до адресата - по-іншому тут іще не бувало.

Та якщо для клієнта в офісі все спокійно і максимально просто, то зовсім інша атмосфера - у робочому середовищі операторів міжнародної системи. Адже практичне забезпечення знаменитих “вестернівських” стандартів вимагає злагодженої і чіткої діяльності величезного технологічного комплексу на всіх континентах планети, а від персоналу - повної самовіддачі і справжнього мистецтва менеджменту.
Тут воістину кожен може сказати: “Мій робочий кабінет - уся планета!” Будь-яка транзакція - це технологічна операція в гігантській системі, що поєднує в собі, як мінімум дві адреси – відправника і приймача - серед 159 000 пунктів, розміщених у переважній більшості країн світу. Причому контакт між адресатом і адресантом слід забезпечити максимально швидко й точно, врахувавши чимало специфічних особливостей різних регіонів світу.
В ім’я цього глобальна електронна мережа на припиняє діяльності ні на мить. Йдеться не лише про те, що частина пунктів Western Union у світі працює по 24 години на добу сім днів на тиждень упродовж 12 місяців щороку. Діяльність мережі постійно підтримується ще й спеціальними сервісними центрами в різних регіонах світу. За необхідності будь-якої миті з ними може вийти на зв’язок оператор будь-якого пункту системи. Отож, у міру того, як завершується робочий день у одному регіоні планети, синхронно, мовби приймаючи естафету, включається у дію сервісний центр у іншому. Головна мета цієї гігантської електронної системи - будь-якої миті допомогти вирішити будь-яку проблему, повязану з переказом коштів будь-якого клієнта, у будь-якій точці земної кулі. І діє вона чітко й злагоджено, мов годинниковий механізм добротної конструкції, огортаючи земну кулю траєкторіями транзакцій, що з рекордними швидкостями переміщують кошти клієнтів.
Для персоналу це, дійсно, нелегке випробування. Лічені хвилини даються оператору на те, щоб належно проконсультувати клієнта, прийняти від нього заповнений бланк і кошти, виконати технологічну операцію по реалізації транзакції в електронній мережі, забезпечити чітку, безпомилкову видачу коштів адресатові у різних регіонах планети. А тепер уявіть бодай на мить гігантські відстані між пунктами Western Union, завантаженість міжнародних і місцевих мереж зв’язку, безліч особливостей фінансових та інших сфер діяльності 195 держав, безліч інших факторів, що постають при реалізації настільки масштабного проекту...
До того ж життя - настільки розмаїте й непередбачуване в своїх виявах, що його годі втиснути у найдосконалішу схему чи інструкцію. Взяти бодай найпростіше: як оптимально порозумітися з клієнтом? Для Western Union це насамперед означає - якою мовою? Звісно, завжди можна послатися на те, що робочих мов у цій міжнародній системі, традиційно, дві - англійська і державна тієї країни, в якій міститься офіс. Але ж ділова філософія Western Union навіть теоретично не допускає можливості відмовити клієнтові, якщо є бодай найменший шанс допомогти йому. У цій компанії Найголовніша Особа завжди - Клієнт, і саме Його проблеми - найважливіші для будь-якого працівника - від рядового оператора до президента. Його проблеми мають бути вирішені будь-що, заради чого кожен працівник ладен жертвувати власними інтересами. До такого виконання своїх обов’язків, погодьтеся, слід бути належно відмобілізованим психологічно і підготовленим професійно.
Тому, скажімо, перший віце-президент УФГ Олена Анатоліївна ТАТУРІНА, яка курує діяльність проекту Western Union, окрім української й російської вільно володіє ще й англійською та іспанською, має дві вищі освіти - у сфері фінансової діяльності та іноземної лінгвістики. Та й нинішню посаду свою вона посіла після багаторічної роботи в структурі УФГ, де постійним було безпосереднє практичне спілкування з зарубіжними діловими партнерами. Працівники її управлінського підрозділу в Києві також володіють не лише обов’язковими для них українською, російською, англійською - тут є фахівці, здатні в разі потреби забезпечити спілкування з клієнтами і німецькою, французькою, іспанською та деякими іншими мовами. Зі знанням справи орієнтуються вони і в курсах валют, особливостях законодавства, різноманітних тонкощах ринку грошових переказів та інших фінансових операцій у різних країнах світу.
Втім, навіть така попередня підготовка і напрацьована база досвіду не дає можливості повністю передбачити життєві колізії, які виникають у клієнтів. Для прикладу – бодай один характерний випадок.


Тест на порядність



Суботнього дня, в самий розпал серпневої спеки, особливо нестерпної в центрі столичного мегаполісу, до одного з пунктів Western Union, обслуговуваних УФГ, завітав 17-літній німецький турист. Перше, про що він повідомив - у нього зовсім немає грошей. Точніше, їх не стало кілька годин тому - чи то загубив, чи звідав на собі увагу місцевого криміналітету. Не розуміючи до того ж по-українському, відставши від своєї групи, юнак не знав, що вдіяти. Йому, щоправда, допомогли дістатися до свого посольства. Одначе там був вихідний, і, мов на зло - не виявилося нікого, хто зміг би чимось зарадити. Черговий охоронець чомусь порадив звернутися в найближче відділення Western Union. Ось юнак і прийшов сюди, хоча й не уявляв, навіщо...

Та вже наступні хвилини переконали гостя в тому, що діяв він доволі слушно. З ним швидко порозумілися його рідною мовою, з’ясували суть проблеми. Потім запропонували крісло для відпочинку, мінералку з льодом. А в цей час оператор уже набирав вказаний юнаком номер домашнього телефону його батьків у Німеччині. На щастя, ті виявилися вдома і, довідавшись про халепу, в яку потрапив їхній син, вдалися до термінових дій. Незабаром у пункті Western Union уже приймали терміновий грошовий переказ для юнака і видали його адресатові. Лишилося викликати таксі, посадити в нього гостя і відправити до готелю...
Нічого екстраординарного в цьому ланцюжку подій ніхто не вбачав - звичайнісінький робочий момент. До надзвичайних у Western Union відносять інші ситуації, причому працівники мають бути готовими будь-якої миті діяти в них належно. Адже надійність і швидкість роботи цієї міжнародної системи часто стають “рятувальним кругом” для людей, котрі потрапляють до різноманітних ЧП. Як правило, після перших же повідомлень ЗМІ про катаклізми у певних регіонах планети за цією адресою вже в ближчі години спостерігається специфічна реакція: у пункти Western Union: звертаються люди, котрі прагнуть переправити допомогу постраждалим, підтримати своїх близьких, рідних, знайомих, якщо ті опинилися в біді. І в таких випадках, дійсно, як мовиться, вже є місце якщо не для подвигів, то принаймні для подвижництва.
Скажімо, в Косово під час пам’ятної всім Балканської кризи співробітники Western Union не припиняли своїх дій навіть у районах, де велися інтенсивні бойові дії . Звісно, цих людей ніхто не змушував ризикувати життям і здоров’ям. Але внутрішня моральна потреба допомогти ближньому в скруті у поєднанні з загальною зорієнтованістю “вестернівської” системи на максимальну увагу до клієнта стали тими чинниками, які повели операторів Western Union під артилерійські чи автоматні обстріли, у госпіталі й табори біженців. За цих екстремальних умов традиційні технології, щоправда, дещо підкоректувалися - стаціонарні комп’ютери замінялися на “ноут-буки”, основним засобом зв’язку ставав мобільний телефон, а замість сейфа місцем збереження грошових переказів слугувала дорожня сумка. Важко навіть передати почуття людей, які в пеклі боїв, пожеж, страждань, раптом отримували підтримку від рідних і близьких...
Власне, ті, хто знає біографію, традиції цієї компанії, не дивуються - все, як завжди, і все - як всюди. А це насамперед - винятково високий рівень уваги до клієнта, до вирішення його проблем. Вже століття тому якість послуг Western Union у США відповідала стандарту “чотирьох дев’яток” (тобто - 99,99% надійності). І це давало тоді підстави для запрошення її до особливо відповідальних проектів - забезпечення зв’язком Білого дому, Міністерства оборони, Федерального резервного банку, поліції та інших важливих структур американської держави. Western Union жодного разу не підвела, не дала підстав засумніватися у її надійності і професіоналізмі. Нині це ставлення до виконання своїх обов'язків поширено вже на всіх клієнтів міжнародної системи.
Слід підкреслити – поширюється таке ставлення, дійсно, на всіх без винятку. В цій системі не прийнято поділяти людей за національними, майновими чи будь-якими іншими ознаками - кожен отримує максимум уваги, доброзичливості, допомоги. До сина президента країни тут таке ж ставлення як і до членів сім'ї жебрака чи біженця.
До речі, багатьом впадає в око те, що в рекламних матеріалах Western Union немає суперменів і суперкрасунь, пишного вбрання, прикрас, розкішних аксесуарів. Всюди - звичайні люди, яких ми щодня звикли бачити на вулицях, на роботі, в транспорті. Це також не випадковість. Компанія свідомо культивує таку підкреслену “буденність”, оскільки вважає своїми постійними клієнтами саме звичайних людей, зайнятих звичайними життєвими проблемами. Тих, які заробляють собі на прожиток власною працею і талантом. Тих, що знають ціну кожній заробленій копійці, цінують надійність і порядність у ділових стосунках. Тих, що люблять своїх рідних і близьких, піклуються про них.
Така акцентована “приземленість”, до речі, не лише не віднаджує, а й навпаки - приваблює багатьох знаменитостей. Скажімо, через Western Union в Україну звично переказують кошти наші вітчизняні “зірки” спорту чи мистецтва під час перебування на Заході.
Не менш суттєвим фірмовим стандартом компанії є й те, що рівень сервісу, ставлення до клієнта має бути незмінним у будь-якому пункті системи – як у мегаполісі розвиненої країни Заходу, так і на островах Полінезії чи в віддаленому гірському селищі Гімалаїв: за будь-яких обставин персонал робитиме тут усе від нього залежне, аби кошти швидко й точно знайшли адресата.

Не змінилися засади діяльності компанії й після того, як телеграф, що до останньої третини ХХ століття був головним інструментом швидкісного переказування грошей, відійшов у минуле, а йому на зміну прийшли найсучасніші телекомунікаційні, інформаційні технології. Ці новинки лише підкреслили переваги “вестернівської” системи і вдихнули в неї нові швидкості, воістину співзвучні космічній ері. Приміром, сьогодні клієнтові, який користується послугами Інтернету, можна й не прямувати в пункт Western Union, а встановити контакт із його співробітниками через канали світової “електронної павутини”. У віртуальному офісі на клієнта чекають усе ті ж уважливість, швидкість, точність. До речі, електронна адреса сайту Western Union - www.westernunion.com . Свій сайт у глобальній інформаційній “павутині” відкрив і Департамент валютних операцій УФГ, що обслуговує мережу “вестернівських” пунктів; отож занотуйте і його адресу - www.westernunion.net.ua - можливо, знадобиться!

Не затьмарили сервіс Western Union і новинки конкуруючого банківського бізнесу. Згадаймо бодай кредитні картки, які так поширилися останнім часом. Вони, дійсно, надають клієнтам переваги, причому, в багатьох випадках - вельми суттєві. Одначе є в цих пластикових прямокутничків і не менш суттєві “але”. Скажімо, стати власником кредитної картки може поки що далеко не кожна людина, а тим, хто має незначні доходи, ця послуга майже й зовсім недоступна. Втрата ж пластикового прямокутничка створює його власнику додаткові клопоти й проблеми, а в окремих випадках означає й втрату грошей. Та не менше важить і те, що картки ці не дають можливості швидко переправляти кошти адресатові, надто - в віддалений регіон. Для цього клієнтові необхідно звертатися в банк, тамтешнім працівникам - здійснити кілька операцій, що потребують, у кращому випадку, кількох годин, а в вітчизняній практиці, як правило- значно більше часу. До того ж для забезпечення подібного трансферту грошей знадобляться ще й рахунки в банках - як відправника, так і отримувача, що також далеко не всім зручно чи й взагалі доступно.
А ось у Western Union - мінімум формальностей, цілковита доступність для всіх - і всього лиш за 10-15 хвилин гроші будь-якої людини можуть бути вже видані адресату в будь-якій країні світу, де діє фірмова мережа цієї компанії.
Втім, про стандарти, стиль цього світового лідера, переваги його сервісу можна вести мову доволі довго. Пункти обслуговування Western Union перебувають у самому центрі бурхливої течії сьогоденного життя, успішно сприяючи вирішенню проблем своїх клієнтів на всій планеті. Ввійшовши вже в третє поспіль століття своєї біографії, легендарна міжнародна корпорація демонструє дивовижну енергію і життєздатність, переконливо відповідаючи на всі виклики часу.
І подвійно приємно, що в Україні про ці набутки можна не лише почути, а й звідувати їх дію безпосередньо на собі.


Українські адреси глобальної мережі


На чільному місці в робочому кабінеті віце-президента УФГ О.А.ТАТУРІНОЇ - “вестернівські” призи. Їхні назви - достатньо промовисті: “За кращу якість обслуговування клієнтів”... “За найбільш якісне вирішення питань операційного обслуговування клієнтів”... “За краще інформаційне забезпечення клієнтів та високоякісні рекламно-маркетингові заходи”...
- Наші працівники й ділові партнери сприймають ці відзнаки не лише як вияв успіху, - коментує нагороди Олена Анатоліївна, - а й як свідчення того, що за належної організації справи українські фахівці можуть забезпечувати ті рівні діяльності, які практикують визнані лідери сучасного світового ринку.
На самому початку ХХІ століття високий клас українських фахівців дістав іще одне авторитетне підтвердження. Навесні 2001-го року в нашій країні побував із робочим візитом тодішній президент Western Union Елан ЗІЛЬБЕРШТЕЙН. Повернувшись додому, він надіслав до УФГ теплого листа, в якому, зокрема, відзначав: “...дуже сподобалося відвідання Ваших пунктів, знайомство з Вашими працівниками, як і те, що взагалі вдалося дізнатися про компанію. Мені було дуже приємно на власні очі переконатися: Ваші пункти діють у відповідності зі стандартами Western Union. Отже наша стратегія - працювати з сильними і надійними партнерами - діє в Україні чудово... Передайте мої найкращі побажання Вашій чудовій “команді!”
Гадається, час саме детальніше сказати про тих, хто завоював високе визнання Україні в солідному міжнародному діловому проекті.
В УФГ й донині працюють фахівці, котрі на початку 90-х починали розгортати в нашій країні систему Western Union, оснащували перші пункти мережі в Києві, влаштовували презентації, прес-конференції, рекламні кампанії, працювали з клієнтами і потенційними партнерами. Пам’ятають вони й те, як проект поступово поширився зі столиці на найбільші міста республіки, потім - на всі області. Нині пункти обслуговування, діяльність яких забезпечує УФГ, діють уже в усіх районах України. Їх - понад 1700, і ця кількість постійно зростає. Причому сама Western Union, яка розвивається рекордними темпами на міжнародному ринку (щороку кількість її офісів у світі "приростає" на 15-20 тисяч), з повагою відзначає безпрецедентний динамізм розвитку саме українського сегменту системи.
У міру розширення ринку цих послуг на ньому стали з’являтися й інші учасники. Зокрема, агентські угоди про співпрацю з американською компанією окрім УФГ підписали й банки “Аваль”, “Трансбанк”, “Укрсоцбанк”, "Приватбанк" та деякі інші. Нині Українській фінансовій групі на вітчизняному ринку послуг Western Union належить майже 30 відсотків.
Водночас важливою особливістю стратегії розвитку мережі стала співпраця УФГ з вітчизняними банками. До речі, фінансисти, надто - західні, спершу сприймали цю обставину як черговий парадокс непередбачуваного українського ринку. Адже на Заході чимало банкірів вважає систему Western Union конкурентом їхнім установам, причому доволі серйозним. Як ми вже зазначали, фірмова мережа Western Union має цілий ряд суттєвих переваг і перед класичними банківськими операціями, і перед найновішими банківськими технологіями.

А ось в Україні проблема вирішалася просто і ефективно - банкіри вирішили не конкурувати, а просто... взяти безпосередню участь у цьому бізнесі. І не помилилися. Нині УФГ успішно співпрацює за субагентськими угодами вже з 35 українськими банками. І вони повністю поділяють ті високі оцінки щодо забезпечення стандартів Western Union у нашій країні, про які йшлося в цьому матеріалі. Причому до УФГ продовжують надходити все нові й нові пропозиції щодо можливого партнерства. Наші співвітчизники вважають: стандарти Western Union так легко й природньо прижилися в нашій країні тому, що глибинно відповідають менталітету українців, характеру нації, де віддавна в пошані і кваліфікована й сумлінна праця, і чуйність, і прагнення допомогти людині, яка потрапила в скруту. Таке поєднання кращих рис людей у різних регіонах світу забезпечує яскравий успіх цьому глобальному проекту, збагачує сферу міжнародних контактів нашої молодої держави, сприяє поширенню і утвердженню її позитивного іміджу.
Власне, й сама Western Union, постійно націлюючи своїх операторів на турботу про клієнтів, не забуває відзначати кращих із них. У компанії є особливий приз - “Зірки відмінного обслуговування”. На ньому, дійсно, зображені п’ятикутні зірочки. Але цю нагороду оператори полюбляють не лише за те, що вона симпатично виглядає на робочому столі чи в домашньому куточку реліквій. Відзначений таким призом входить до професійної еліти, своєрідного планетарного “зіркового” складу компанії, що в свою чергу й сама є однією з найяскравіших “зірок” світового бізнесу. І співробітники мережі вельми прагнуть заслужити її, хоча це доволі непросто. Скажімо, нині в Україні налічується трохт більше двадцяти власників індивідуальних “зіркових” призів, причому більшість із них працює в Українській фінансовій групі. Першими були удостоєні такої відзнаки Лариса Яремчук, Сергій Євдокимов, Андрій Кліваденко, Марина Дерев’янко, пізніше до них додалися Олексій Кравченко, Едуард Воронцов, Марія Шаврова, Наталя Гладун, Володимир Гур’янов, Лідія Пробийголова та інші. Всі вони й досі успішно трудяться в пунктах мережі, забезпечуваної УФГ.
Система Western Union доволі чутливо відображає пульс сучасного життя України, його найтиповіші процеси. Приміром - масовий від’їзд наших співвітчизників за рубіж на заробітки, або те, що в нашу країну стала інтенсивно надходити грошова допомога від родичів, близьких, знайомих, які проживають у країнах Заходу. Ці тенденції миттю відлунилися в “коридорах” системи (таким терміном тут означають поступання коштів із різних держав). Поза конкуренцією й нині, і вочевидь - іще довго на майбутнє - “коридор” із США: звідси надходить більше половини всіх грошових переказів нашим співвітчизникам у даній системі. А ось на інших напрямках утворилася своєрідна “чудова сімка”: Португалія, Італія, Ізраїль, Іспанія, Німеччина, Росія, Греція. Причому абсолютним рекордсменом тут стала Португалія: скажімо, порівняно з 2001 роком грошові надходження звідси до України зросли майже у 20 разів. Як з’ясувалося, причина такого “вибуху” транзакцій проста - у цю державу на Піренеях відправилося на заробітки чимало наших співвітчизників, несамперед - галичан. А в Західній Україні Western Union віддавна популярна - завдяки постійним контактам із родичами й знайомими, які мешкають у США, Канаді та інших країнах Заходу. Оскільки діаспора звично вдається до послуг саме “вестернівськх” пунктів, то й свої нинішні заробітки галичани також відправляють через систему, в надійності якої неодноразово переконалися.
В українській мережі Western Union готові відреагувати на динаміку в будь-якому “коридорі”, як і відгукнутися на потреби будь-якого клієнта. Тут сформувалася вже свої власні і атмосфера, і традиції, і форми роботи. Дедалі більше пунктів обслуговування переходить на цілодобовий режим роботи, хоча більшість працює в період, який також достатньо зручний для відвідувачів - з 8-9 ранку до 20-22 вечора. У пунктах обслуговування Western Union, які забезпечуються УФГ, стало звичним вручати клієнтам не лише грошові перекази, а й різноманітні сувеніри: ручки, брелоки, парасольки, футболки та інші вироби з фірмовою символікою. У ході спеціальних акцій, що стають прикметною рисою стилю Української фінансової групи, такі приємні сюрпризи чекають на всіх відвідувачів пунктів обслуговування. Окрім того, кожен їх учасник бере участь і в розиграші супер-призів: телевізорів, домашніх кінотеатрів, відеокамер, музичних центрів та інших цінних речей.
Чудово зарекомендував себе безкоштовний довідковий телефон, встановлений Українською фінансовою групою для клієнтів (до речі, компанія запровадила його також першою на своїй Батьківщині). По ньому можна зв’язатися з офісом УФГ і з’ясувати будь-які питання щодо переказування коштів у системі Western Union. Вартість розмови будь-якого клієнта з будь-якого міста України повністю оплачує Українська фінансова група. Отож, запам’ятайте номер 8-800-500-1000 - можливо, знадобиться Вам чи Вашим рідним, близьким...
Чимало приємних сюрпризів запропоновано клієнтам і з нагоди ювілеїв: 10-річчя УФГ і 150-річчя Western Union, 10-річчя співпраці цих компаній в Україні. Зокрема, було проведено різноманітні конкурси та вікторини, в ході яких клієнти виграли призи. 10-річчя діяльності Western Union в Україні згадається клієнтам з особливою приємністю. Для них із 1 по 31 квітня 2003 року проведено акцію, присвячену цьому ювілею, у ході якої кожен її учасник (а це загалом - десятки тисяч громадян) отримав сувенір і взяв участь у розиграші 10 супер-призів: 5 телевізорів і 5 домашніх кінотеатрів.
Та “команда” УФГ працює вже над новими проектами і сервісними можливостями. Першою в СНГ вона стала використовувати унікальні “вестернівські” стандарти і технології для переказування національної валюти - гривні - у межах своєї країни. Також першою вона відкрила пункти Western Union на станціях метрополітену у Києві та Харкові, що дуже зручно для багатьох клієнтів, які користуються підземкою як особливо важливим для них різновидом транспорту.

Суттєві зміни готуються й на перспективу. Скажімо, в багатьох країнах Заходу систему Western Union активно використовують не лише фізичні особи, а й юридичні, здійснюючи тут різноманітні види платежів - за навчання, побутові послуги тощо. Отож УФГ прагне надати ці додаткові зручності й своїм співвітчизникам. І нині операції через Quick Pay реалізуються вже і в Україні і тут є чимало резервів для його подальшого розвитку.
Не виключено, що українська мережа Western Union ближчим часом поповниться деякими незвичними як на сьогодні адресами. Так, за рубежем “вестернівські” пункти обслуговування часто розташовуються в місцях, які найінтенсивніше відвідують громадяни - у супермаркетах, аптеках, аеропортах, на вокзалах, у центрах масового дозвілля тощо. У нашій країні повністю освоїти ці “ніші” поки що заважають деякі "нестиковки" законодавчого характеру. Отож УФГ цивілізовано лобіює прийняття Верховною Радою України та органами виконавчої влади певних рішень, які дадуть можливість і покращити обслуговування співгромадян, і привернути в нашу країну додаткові потоки валютних надходжень із-за рубежа.
Словом, ХХІ століття для Western Union в Україні - це час пропонувати нашим співвітчизникам нові зручності й нові можливості, освоювати нові стандарти й різновиди послуг, які покращуватимуть якість життя в нашій країні до рівня, який прийнято вважати по-справжньому комфортним. Будемо раді, якщо преконаєтеся в цьому на власному досвіді і Ви особисто, і Ваші рідні, близькі. До зустрічі в Western Union!




Фінансовий дисплей
 Київ 
 Лондон 
 Нью-Йорк 
 Токіо 

Про компанiю | Прес-релiзи | Реклама | Карта сайту | Контакти
АТ "Українська фiнансова група" © 2003
Розробка сайту Cintech - Ukraine